onsdag 4 februari 2009

Lugn, bara lugn.

Ville bara slå ett slag för den skönaste stolinnehavaren i Svenska Akademin: Kristina Lugn. Det var ett bra avsnitt av litteraturprogrammet Babel på teve ikväll. Det var väldigt roligt. Mycket tack vare Kristina Lugn. Hon måste vara en av de bästa och värsta personer att intervjua, samtidigt. Hon verkar vara en sund och mycket humoristisk person. Hennes kommentarer om att vilja göra musikal och om hur det kändes att bli förälder var stor teve.

Och om ni missade hennes radioprogram, Allvarligt talat med Kristina Lugn, där hon svarade på frågor från radiolyssnarna, så gick ni miste om kanske det bästa som har sänts i Sveriges Radio. Men misströsta inte - de fyra programmen finns som podcast på SRs hemsida. Det är allvarliga frågor och svåra frågor som behandlas, men de behandlas med ömhet, värme och humor. Tyvärr är jag inte så välbevandrad i hennes poesi, som jag skulle vilja vara, men det jag har hört har jag tyckt väldigt mycket om. Men egentligen spelar det ingen roll om hon skriver bra eller dåligt, jag gillar Kristina Lugn ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar